Tutorial Nexus Jelly Bean


Haaa...ada sesiapa diluar sana yang menggunakan Samsung Galaxy Nexus dan masih lagi belum bertukar kepada Jelly Bean? Masih tidak tahu caranya? Tidak berani untuk kacau root? Saya ada penyelesainnya. Sangat mudah dan cepat. Tanpa guna custom ROMs atau root.

Langkah 1

Muat turun dua file dibawah:
Firmware
USB Driver


Langkah 2

Run USB Driver dan Restart windows.


Langkah 3

Run Firmware dan letakkan phone dalam 'Download Mode' (Power off, Press Volume Down button + Power On button down until it goes to Download Mode, plug USB cable in)

Selepas phone ditemui dalam Firmware apps, klik button start dan biarkan ia sehingga selesai.


Langkah 4

Selesai sudah. Sekarang anda hanya memerlukan internet connection untuk update dari ICS kepada JB bermula dari 4.0.2 > 4.0.4 > 4.1.1 > 4.1.2


Tidaklah lama sangat nak setting semua ini. Anda hanya perlu ikut arahan dengan betul. Saya sudah mencubanya dan kini saya sudah punya Nexus ber Jelly Bean paling update 4.1.2 . Anda bila lagi? Selamat mencuba.

Peringatan: Apa-apa terjadi kepada handphone anda adalah risiko anda sendiri. Saya tidak bertanggungjawab jika terjadi apa-apa kepada handphone anda. Dan cara ini saya hanya cuba untuk Galaxy Nexus sahaja.

Sumber tutorial dari sini. :)

nota kaki: saya amat berpuas hati dengan Nexus saya ^_^
nota kaki kanan: terima kasih kepada Kamil Azmi kerana memberi link tutorial ini

Post a Comment

 

Copyright © 2012 ShazwanZahry | Powered by Blogger | Template by 54BLOGGER